Publikationen

Weitere Publikationen
Strauss, Ralf E.:
Modular Marketing Management, Building block approach for the realignment of the marketing function,
in: Heilmann, T. (ed.): Manual of International Marketing,
Wiesbaden: Gabler Verlag, 2006, pp. 169 – 182
Strauß, R. E.; Schoder, D.:
Breitbandig zum interaktiven Endkonsumenten. Teil 1: Erfahrungen aus über 100 Feldversuchen
in USA und Europa zu interaktivem Fernsehen (iTV),
Göttingen: BusinessVillage-Verlag, März 2002
Strauß, R. E.; Schoder, D.:
eReality. Das e-Business Bausteinkonzept. Strategien und Erfolgsfaktoren für das e-Business-Management,
Frankfurt: FAZ-Instituts-Verlag, 2002
Strauß, R. E.; Schoder, D.; Gebauer, J.:
The Relevance of Brands for Electronic Commerce – Results From an Empirical Study of Consumers in Europe,
Internet and the Digital Economy, Thirty-Fourth Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS),
January 2001
Strauß, R. E.:
Determinanten und Dynamik des Organizational Learning,
Wiesbaden: Gabler Verlag 1996.
Müller, G.; Kohl, U.; Strauß, R. E. (Hrsg.):
Zukunftsperspektiven der digitalen Vernetzung, Herausgeberband,
München: Hüthig-Verlag, 1996
Strauß, R. E.; Schoder, D.; Hummel, T.:
The Learning Laboratory – Supporting Learning Organizations with Agent Systems,
Vortrag, 1996 IEEE Annual International Engineering Management Conference: „Managing Virtual Enterprises: A Convergence of Communications, Computing and Energy Technologies“,
Vancouver, August 18 – 20, 1996, Kanada, Januar 1996, S. 611 – 615
Strauß, R. E.; Schoder, D.; Müller, G.:
Wired Cities – Opportunities for Small and Medium Sized Cities on the Information Highway,
in: Terashima, N.; Altman, E. (Hrsg.): Advanced IT Tools, Proceedings of the IFIP’96 14th World Computer Congress: „Integration of Multimedia Based Applications and Information Superhighways“,
Canberra (Australia), 2-6 September 1996, S. 3 – 10. Invited Keynote